De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ruben Kammen - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ruben Kammen - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen!

Blijf op de hoogte en volg Ruben

08 Februari 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dus hier zijn we dan in Los Angeles, California. De eerste dagen zijn prima bevallen, veel te zien, te doen en eigenlijk is alles om het even mooi in het Engels te formuleren, quite overwhelming! We zitten op het moment in een studentenhuis in een klein soort ghetto buurtje. We zitten met andere studenten in dit huis, die gaan hier naar een universiteit vlak om de hoek.
We hebben ze allemaal al ontmoet en even mee gebabbeld, iedereen is heel aardig, maar de nodige struiners en mislukkelingen zitten er wel tussen. xD

Woensdag zijn we naar Pasadena geweest, dit is een stadje en ligt vlak buiten LA. Het was hier ontzettend mooi en rustig. Hier hebben we even geluncht bij de Cheese Cake Factory, bekend uit de Big Bang Theory. Helaas heb ik mijn prinses Penny hier niet gezien.
Hierna zijn we een beetje toeristisch gaan doen en hebben we de Botanical gardens opgezocht. Dit was toch wel indrukwekkend, alhoewel we hier wel een immens end voor hebben gelopen. Aan het eind van de dag hebben we een pizza gegeten bij een soort van pizzeria, je kon hier je eigen pizza samenstellen, een soort van Subway idee maar dan met pizza's.
Daarna zijn we teruggereden naar ons huis. De snelwegen zijn vrij heftig en chaotisch om op te rijden. Ik heb al wel een redelijk eind gereden, maar ik moet zeggen dat het angstzweet me redelijk vaak is uitgebroken. Ze hebben hier 10 baan snelwegen, dat is gewoon MASSIVE! Er rijden echt ongelofelijk veel auto's rond en dan bedoel ik ook echt dat er gewoon niet te tellen valt hoeveel auto's je om je heen hebt. Alle Amerikanen doen maar wat, tenminste dat is de theorie van Daley en mij. Ze hebben geen flauw idee hoe je moet rijden en drukken hun auto overal maar ergens tussen. Zolang ze maar het idee hebben dat ze sneller thuis zijn. Dit maakt het dus ook best eng om hier te rijden, maar ik ben er al redelijk aan gewend geraakt. We hebben een pracht autotje, een super mooie Toyota Corolla station, die ons keurig overal heen brengt.

Donderdag zijn we naar een winkelcentrum geweest vlakbij ons huis. Ook dit is uiteraard weer immens groot. Kort gezegd, niks kan hier normaal, hoe groter hoe beter. De auto's zijn hier immens, soms heb ik het idee dat ze er een oorlog mee kunnen voeren, want de tanks die je hier ziet rijden zijn echt belachelijk te noemen. Een dodge Ram bijvoorbeeld die gewoon hoger is dan ik ben, like are you kidding me right now?!
Maar goed, het fashion center was dus groot en hier hebben we vrij goedkoop kleren gekocht. Het kost hier echt helemaal niks, dus hier hebben we mooi gebruik van gemaakt. In de middag zijn we naar Beverly Hills en Hollywood gegaan. Dit was echt niet normaal meer, de dingen die ik daar gezien hebben zijn echt jaloersmakend. Huizen zijn echt immens groot en duur, op de hoeken van straten zitten Mc Laren, Audi en Ferrari dealers. Er rijden voor het leven aan Camaro's en Dodge muscle cars rond. Voor mij als autoliefhebber natuurlijk een feest. Ook reed er heel gewoon een Lamborghini Veneno rond. Dit is voor de mensen die het niet weten een auto van 3,3 miljoen euro. Al met al, was het een groot feest om dit allemaal te mogen bewonderen. We gaan hier zeker nog naar terug om het mooie uitzicht weer op te zoeken en dan zal ik ook even een foto achterlaten. We hebben nog geen beroemdheden gezien, maar er wordt ons verteld dat ze er met bosjes zitten tijdens de Clippers NBA Basketbal wedstrijd, waar wij zondag heen gaan. Morgen is onze eerste stagedag op school hier, dus we zijn heel benieuw. Aankomende week zullen we nog naar Malibu gaan en andere dingen zien. Het volgende reisverslag zal dus snel worden gepost!

Groetjes uit Los Angeles!

• 08 Februari 2014 - 20:27

London Biaaaatch:

Leuk hoor!! Snap wel dat je jaloers wordt daarvan !!!:) beetje concentreren op je stage hè xxx

• 09 Februari 2014 - 19:41

Herman:

Wat weer een geweldig verslag. We wachten nog steeds af wanneer je met Katy Perry /Rihanna of een andere celeb aan de boemel bent geweest. Maakt niet uit wie het is, als je maar beroemd wordt.