Tijd gaat snel - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ruben Kammen - WaarBenJij.nu Tijd gaat snel - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ruben Kammen - WaarBenJij.nu

Tijd gaat snel

Blijf op de hoogte en volg Ruben

15 Februari 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Op het moment van schrijven zijn we alweer bijna 2 weken in Los Angeles. Morgen hebben we weer stage en alles gaat eigenlijk zijn gangetje. Je raakt redelijk snel gewend aan het leven hier en ik sta niet echt meer op te kijken van de dingen die ik zie, alhoewel er bepaalde struiners rondlopen waarvan ik nog wel door het plafond schiet van angst.

De maandag zijn we naar Sante Monica Beach geweest. Dit was mooi om te zien. We zijn hier op de bekende pier geweest met een klein attractie parkje erop gebouwd, met onder andere een Ferris Wheell. Een scenario die mensen misschien wel kennen van de Nickelodeon serie "Rocket Power". Vanaf de pier hebben we een mooi uitzicht gehad op de Pacific Ocean. De volgende dag wilden we naar Venice Beach en dit hebben we ook gedaan alleen werd ons tripje verwoest door een immense mistwolk die uit het niet op doemde. Wel een bijzonder scenario om te zien, want we kwamen vanaf Beverly Hills aangereden en vanaf daar gaat de weg omlaag richting de kust. Dus je zag hier heel mooi die mistwolk over de baai heen hangen. Helaas is dit wat minder om er midden in te rijden, je kan wel stellen dat ik vrij geirriteerd was gezien we echt weer miljoen kilometer gereden hadden en uiteraard 15 jaar in de file moesten staan. Maar dat mag de pret niet drukken, want Daley en ik maken er altijd het beste van, dus ging dit tripje gepaard met veel geklaag en geouwehoer wat het uiteindelijk toch geslaagd maakte.

De volgende dag (woensdag) hebben we dus onze tweede NBA Game gezien in het Staples Center. Onze legendarische Clippers namen het op tegen de nummer 3 in de competitie Portland Trail Blazers. Met mijn nu al favoriet, Blake Griffin, die een basketbal met Mach 7 door de basket heen dunkt, was dit een spectaculaire en spannende wedstrijd om te zien.
Die middag voor de wedstrijd zijn we naar West-Hollywood geweest, we hebben hier gegeten bij Urth caffe, dit was een tip van een meisje waarmee ik contact heb hier. Dit stukje was ook bekend uit een serie die ik kijk "Entourage", van deze serie ben ik een groot fan en dus vond ik het fantastisch om deze plek te zien waar de serie vaak plaats vindt.Hier hebben we geluncht en daarna zijn de dus naar het Staples Center gegaan voor de wedstrijd.

De volgende dag (donderdag) hebben we lekker actief gedaan en zijn we naar een nabij park gegaan. We hebben hier gevoetbald en gebasketbald, dus we konden al onze energie hier even uitstorten. Het was bloedheet, dus toen we in de middag terugkwamen was een douche hoognodig. Hierna hebben we aan wat schoolwerk gewerkt, een routine die we eigenlijk iedere avond een beetje in proberen te plannen om zo up to date te blijven.
Vrijdag zijn we ook weer begonnen met een ochtend sporten. In de middag zijn we met huisgenoten gaan eten bij een all you can eat buffet in Hollywood. Één van deze huisgenoten is security guard bij de aankomende grammy awards of iets dergelijks. In ieder geval een Event waar veel beroemdheden naar toe gaan, om het zo maar te omschrijven. Dus hij liet ons hier het Dolby Theatre even zien waar onze o zo rijke medemensen awards aan elkaar uitreiken. Er werd ons verteld dat er een venting machine stond met kaviaar waar het kleinste bakje 200 dollar kost. Om maar even een klein idee te krijgen waar dit over gaat. Ook liet hij ons een paar verdiepingen zien en hebben we 2 clubs gezien waar deze rijke rakkers heen gaan om hun zuurverdiende dollars uit te geven aan alcoholische dranken. Oftewel waar ze helemaal los gaan, and who can blame them! Na dit gezien te hebben zijn we weer terug naar huis gegaan met gevulde buiken. We reden in zijn immense Ford super SUV, want bij amerikanen moet alles dus groot. Dit was natuurlijk fantastisch om shotgun te zitten met een Security Unit naast je. Daarna hebben we nog wat gebabbeld en een lekker koud pilsje gedronken om de dag af te sluiten.

Morgen dus weer stage en nu tijd om mijn rust te pakken! Het volgende verslag komt ergens volgende week weer online, tot die tijd zeg ik rrrrrustig oan en slaap lekker!

Ciao!

• 16 Februari 2014 - 21:04

Herman:

California dreaming! Het gaat weer fraai daar bij jullie. Zolang de mist maar niet in je hoofd gaat zitten, is er niets aan de hand. Dat strand in Venice Beach blijft wel liggen, dat zul je vast nog wel eens bezoeken. En ik wil wedden dat de zon dan wel schijnt. Jij kijkt natuurlijk naar andere series op televisie dan je ouwe pa, die komt niet verder dan de publieke omroep. Nickeldeon ?? Entourage ?? Waar gaat het allemaal over, haha. De celebreties in de stad maken zich allemaal op voor de Oscar uitreiking op 2 maart. Als ik het goed begrijp gaan jullie daar dus heen om al die filmhelden over de rode loper te zien gaan. Misschien kun je nog meedoen met een nieuwe stoere film met Leonardo diCaprio. Toneel spelen kun jij uiteindelijk ook wel, en coooooool ben je zeker. Succes verder voor Daley en voor jou toegewenst van ons allemaal !! We kijken uit naar ieder levensteken van jou hoor!