Goedemorgen! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ruben Kammen - WaarBenJij.nu Goedemorgen! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ruben Kammen - WaarBenJij.nu

Goedemorgen!

Blijf op de hoogte en volg Ruben

02 Maart 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dag mensen!

Hier was ik weer met een zo boeiend verhaal over mijn tijd in Los Angeles. Dit weekend is het Oscar weekend, dus het is hier allemaal beetje druk en chaotisch, ook is het weer totaal omgeslagen van zonnig naar regen en nog meer grijs, grauw Nederlands weer. Toch laat ik me niet uit het veld slaan hierdoor en ga ik proberen om vanmiddag naar de Oscars te gaan om hier wat beroemdheid te spotten.

Afgelopen week is vrij rustig voorbij gegaan. Stage verliep allemaal prima en het sponsorproject waar ik als vrijwilliger aan mee werk verloopt ook op rolletjes. De eerste twee sponsors zijn ook al binnen, dus dit is goed nieuws voor de school. Ik heb een rustig weekje gehad, gezien het weer hier best slecht was. Autorijden was ook een zelfmoordpoging, dus heb ik besloten zo veel mogelijk lekker thuis te relaxen en alleen naar buiten te gaan als het echt nodig was of als we met de immense Ford Super Tank auto van onze roommate mee konden rijden.
Door de vele regenval hier, wat men hier overigens niet erg vindt wegens de extreme droogte, is het wegdek hier ontzettend glad. Onze Toyota Corolla, rijdende doodskist dat het als is, heeft natuurlijk lage profiel banden waardoor je bij het minste geringste al door de bochten drift en rond glijdt door de straten van Los Angeles. Dus ik heb het allemaal maar wat rustig en voorzichtig aan gedaan met het rijden. Het verkeer is hier al dramatisch, omdat in mijn optiek Amerikanen duidelijk gewoon niet kunnen rijden!

Ik ben deze week naar de kapper geweest, dit was gewoon Fan-tas-tisch, wij en onze roommate, waar we veel mee rondhangen wist een goede kapper plek. Sports and Clips heet dit, wij hebben hier een MVP knipbeurt gekregen, dit houdt in dat je geknipt wordt, vervolgens in een massagestoel gaat liggen waar je haar met conditioner wordt gespoeld en je warme handdoeken op je gezicht gelegd krijgt en uiteindelijk krijg je nog een heerlijke nekmassage. Dit was natuurlijk geweldig om even mee te maken en ik voelde me hierna ook weer helemaal ontspannen ondanks het slechte weer!

Ik ben deze week ook nog naar een comedy club geweest, waar ik de redelijk bekende David Spade (Grown ups, Rules of engagement) nog spotte, de aardige man was de weg aan het blokkeren bij de ingang en dit resulteerde in een redelijk hilarische ontmoeting met hem waarin hij een beetje rond grapte. De comedy club waar ik heen ging lag aan Sunset Boulevard en heet de Laugh Factory, hier is allemaal stand up comedy te zien en ik moet eerlijk zeggen, sommige amerikaanse comedy is toch best grappig! Dus ik heb een prima avondje hier gehad. Overigens is het echt een aanrader om Sunset Boulevard in de avond te zien, dit is het uitgaanscentrum van Los Angeles, er lopen hier altijd voor beroemdheden rond en de sfeer en de omgeving is ronduit geweldig om te zien!

Deze week zouden we ook nog naar de live opnames van Two and a half men gaan. Dit is helaas totaal mislukt omdat er verscheidene factoren voor de nodige complicaties zorgden. Omgewaaide hekken en wateroverlast maakte het voor ons onmogelijk om op tijd bij de Warner Bros. Studios aan te komen. Dit was helaas wel een vereiste, want zij werken met een systeem dat je gratis tickets voor de show kan downloaden en uitprinten en de mensen die er het eerste zijn hebben de meeste kans op een plek in de studio. Helaas kwamen wij veels te laat en en konden we dus helaas niet naar binnen. Wel hebben we als een troost een soort VIP ticket gekregen die altijd en op elk tijdstip bruikbaar is. Dus we gaan wellicht aankomende vrijdag nog een poging wagen om onszelf daar naar binnen te krijgen! Duim voor ons! :P

Voor de rest ben ik nog in Hollywood geweest samen met onze roommate die voor de Oscars werkt. Hij moest nog wat dingen regelen, en daardoor heb ik een beetje gezien hoe de Oscars allemaal in elkaar steekt. Het is een groot afgezet evenement, Bomb squads komen naar de parkeergarage onder het Kodak Theatre om alle verdiepingen te controleren. Overal is bewaking en alles wordt in de gaten gehouden. Best spectaculair om te zien.
Gisteren heb ik mijn stage dag ook weer gehad, ik heb weer een stuk les gegeven, leraren geholpen met het verbeteren van bepaalde lessen en ik heb nog even wat overleg gedaan met de commissie die over het sponsoren gaat. Al me al een druk, maar leerzaam dagje.
Verder ben ik bezig geweest met de dagelijkse bezigheden, zoals boodschappen, wassen en schoolwerk en is er ook genoeg tijd voor ontspanning, zoals bijvoorbeeld naar de film gaan en dat soort dingen.
De tijd gaat ontzettend snel en ik heb me hier eigenlijk nog geen een dag verveeld.Ik zal aankomende week nog even een kort verslagje posten om even te vertellen of ik daadwerkelijk nog sterren heb gespot of dat dit een grote flop is geworden.

Voor nu was dit alles!

Greetz!

  • 02 Maart 2014 - 23:46

    Robin:

    Klinkt goed! Geniet ervan;)

  • 03 Maart 2014 - 19:26

    Astrid:

    Leeeuuuukkk! Succes deze week haha xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Ruben

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 7753

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 01 April 2014

Los Angeles 2014

Landen bezocht: